BACK IN STOCKHOLM


Ska skriva från veckans början tills idag.

I söndags åkte mina päron samt mickis till stockholm. För det var en massa saker som skulle förberedas inför begravningen under veckan.

Min älskling sov hos mig, så jag var inte ensam. Och det är jag tacksam över. Han är så himla underbar :)

På måndagen var jag bara hemma, tog det lugnt och myste med katterna så dom inte skulle känna sig så ensam.

Tisdagen packade jag väskan och klippte håret. Var även med kärleken :P

Onsdag morgon bar det iväg till huvudstaden. För begravningen skulle ske på torsdag.
Kände en enorm ångest på onsdagen, ville helst stanna hemma bara, men ändå inte för det var sista chansen att ta farväl av min älskade farfar. Det blev middag i Farsta när jag kom ner, hela släkten var där och det var väldigt mysigt. Jag bodde hemma hos min kusin och faster för det fanns ingen plats hos farmor där min familj sov.
Men det var trevligt ändå. Finns lite mera att göra hos kusin än hos farmor :P På kvällen chillade vi bara, vi var så trött så vi gick o sov väldigt tidigt för att försöka få några timmars sömn.

Torsdag, den stora dagen vid namn begravning. Vi gjorde oss iordning, kusin håkan kom och hämtade oss vid 12 snåret. Man var så himla nervös och att klä upp sig kändes så himla fel. att man snyggar till sig till en begravning? Nä om jag fick ville jag gå i mjukisbyxor. Klädseln var ändå valfri, så man slapp vara svartklädd om man ville.

När vi kom till kyrkan så samlades vi i en lokal där vi skulle fika efter cermonin. Vid 1 gick vi gemensamt till kapellet där cermonin hölls, det var så himla fint. Jag började gråta redan då jag klev in, det var verkligen såhär farfar hade velat haft det och jag önska han kunde se hur fint det var. Man kände sig verkligen samlad med. dom hade placerat både stolarna och kistan rätt. det var en fin stämmning. Prästen var jätte duktig med. Hon fick läsa min dikt för jag skulle inte ha styrkan til det. Och alla blev väldigt tagna av den för den beskriver verkligen farfar på det vis han var. Ja det var jättefint. Jag hade gruvat mig länge för denna dag men det känns bra att den nu är över så att man kan bearbeta sin sorg och ägna sig åt att minnas det som var bra och allt det roliga man gjort med honom. Jag hoppas att du viar i frid, och vi ses snart igen. Du är evigt saknad. Jag Älskar Dig! <3


Fredag, idag var vi iväg till Nacka Forum för shopping, ett köpcenter med över 150 butiker. Det var trevligt att få spendera dagen med malin eftersom det inte är så ofta det händer. Sitter nu och tittar på idol. Får se om det blir en kanon säsong i år.

Imorgon bär det av till SUNDSVALL. JAG LÄNGTAR!

Neh nu blire inge mer bloggande på ett tag så vi hörs!

På återseende
/madelene

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0