Älskade Mamma <3

Igår vart min mamma inlagd på infektionsavd på sundsvalls sjukhus med en kraftig lunginflammation.
Hela högra lungan är infekterad, så den fåår inge syre. hon hade en snabb sänka på över 250 och normalt sett ska den ligga på 8.
Hennes infektionsvärde låg på över 400 3 gånger så mkt som den ska vara.

Hon har varit dålig sen nyårsafton men igår fick hon nog.
Vi åkte till primärjouren i stan och dom skicka oss på akuten direkt.
Hon  låg där och jag visste inte vad jag skulle göra mer än att bara sitta där.
Det var jag och pappa som va med. Vi kom in fort och mamma vart uppkopplad på en maskin för o kolla tryck o sånt. Men dom fick vänta tills hon vart lite varm i kroppen. Sen kom det en sköterska som skulle ta en massa blodprov på henne men då åkte jag och pappa hem för mickis kom med tåget vid 22.00

Klockan 2 på natten fick mamma äntligen komma till infektionsavdelingen så hon fick dropp med vätska och dropp med antibiotika samt syrgas i näsan.

Har sovit as dåligt inatt för jag har tänkt på henne hela tiden, men lyckades somna vi 3 tror jag.
Vi åkte och hälsade på mamma vid halv 3 idag, och när jag såg henne ligga där med syrgas ville jag bara vända om o gå ut därifrån och bryta ihop! Men jag va tvungen att hålla mig stark pga henne och min pappa o lillasyster.
Jag har sett min mamma sjuk många gånger, men trodde aldrig hon skulle bli såhär dålig.

Nu på kvällen var jag med jossan o honar, orkade inte sitta hemma o tänka på mamma va tvungen o komma på andra tankar. Och nu medans jag skriver detta så flödar tårarna ur mina ögon. :( Jag vet att hon får hjälp utav profs, men det är ändå skit jobbigt! Hon blir kvar minst 1 vecka, kan bli fler dagar med.

Så mamma, se till att bli frisk nu!
Jag Älskar Dig! <3

Kommentarer
Postat av: Pialouize

Hoppas verkligen att hon kryar på sig ordentligt!

Tänker på er <3

2010-01-07 @ 09:29:33
URL: http://pialouize.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0